RSS

Coraz bliżej końca………….

15 Wrz

Selam aleyküm! ( na powitanie z jez. arabskiego)
Nie wiem dla kogo to dobra wiadomosc, ale TYLKO 16dni i mozemy sie szykowac do Polski. Staram sie korzystac z tych ostatnich dni w Stambule, korzystac ze slonca, ktore wciaz przypieka, mimo tego, ze jest juz polowa wrzesnia. Aczkolwiek nocami wieje chlodniejszy wiatr i temperatura spada nawet do 20 stopni! Wiec czuc te roznice🙂
Jest mi smutno, gdy przychodzi mi na mysl, ze wakacje i praktyki sie koncza, a najbardziej, ze zostawiam tutaj wspanialych i bliskich mi ludzi🙂 Jedna z moich kolezanek wychodzi za maz w listopadzie i ogromnie chcialabym uczestniczyc w typowo tureckim weselu, ale czas pokaze co sie wydarzy, inşallah! Jednakze jestem pewna, ze nie jest to moj ostatni wyjazd do tego wspanialego miasta🙂

Zastanawiam sie rowniez, czy nie przezyje szoku kulturowego jak wroce do Warszawy, ale mysle, ze nie bedzie tak zle!😛 A moze nawet bede tesknic za ezanem, wielokrotnym wolaniem do modlitwy z wiez meczetow i tego ich przesadnego witania, calowania sie na powitanie – 2x w policzek + 2x dodatkowo usciski. Jest to naprawde zaskakujace, jak rozne kraje moga sie tak roznic.
Powiem Wam szczerze, ze pomimo tego,  ze nie jestem muzulmanka, nie nosze chusty, stad tez okazywanie milosci powinno przychodzic mi latwiej, moje kolezanki uznaly mnie za raczej chlodna, pomijajac moja otwartosc. I tu nie chodzi o religie, ale przede wszystkim o kraj, z ktorego pochodzimy🙂 Znam rowniez ten przyklad z mojego pobytu w Szwecji, kiedy mialam okazje studiowac i poznac kulture i ludzi ze Skandynawii. Po powrocie myslalam ” Ale tam ludzie sa sztywni”,  a teraz mysle, ze dla ludzi z poludniowych krajow to wlasnie my jestesmy dosyc chlodni. Niby kazdy to wie, ale uwierzcie fajnie jest doswiadczyc takich roznic na wlasnej skorze. Na pewno to pomaga w zyciu, w rozumieniu i poszanowaniu innych kultur, ras. Bo w koncu czlowiek jest czlowiekiem, jak kazdy inny i w glebi duzy wszyscy jestesmy tacy sami. KONIEC:P

 
Dodaj komentarz

Opublikował/a w dniu 15 Wrzesień 2011 w Instambuł

 

Skomentuj

